torsdag 17 november 2011

4 Louis Prima - The Wildest!




Album: The Wildest!
Artist: Louis Prima
År: 1957 Lyssnade jag på: På jobbet och hemma
Tillsammans med: Ingen resp. sambon
Den: 2011-11-17
Och det var:  Svänglgt
Hade jag hört det förr? Nej









Denna man kände jag inte alls till. Albumet lyssnar jag gärna på igen, klassar det som Party! Här finns däremot låtar som jag hört med andra artister t. ex Just A Gigolo med David Lee Roth. Jump, Jive An´ Wail är den enda låten som skrivits av Louis Prima. Den låten har spelats in av ett av mina favoritband, Bill Wyman´s Rhythm Kings. Dessutom har låten gett namn åt ett samlingsalbum med liveinspelningar kallat Jump Jive And Wail the very best of Bill Wyman´s Bootleg Kings.

Jag rekommenderar denna låten till Ninnie:Jump, Jive, An´ Wail (som vi förmodligen hörde i Malmö Konserthus med Bill Wyman´s Rhythm Kings)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar